Fakta om høns og hønsegården


  1. En høne lægger et æg om dagen
  2. Høns går selv i seng lige når det bliver mørkt
  3. Det er vigtigt at have net over hønsegården, så hønsene ikke kan flyve ud
  4. Høns er altædende. De er kannibaler
  5. Man skal huske at lukke lågen, når hønsene er gået i seng, så ræven ikke tager dem imens de sover
  6. Vores høns elsker havregrød
  7. Vores høns hader løg ligesom os 
  8. Det er vigtigt at høns kommer ud i den friske luft hver dag
  9. Høns elsker at tage støvbad
  10. Man skal ikke holde sine høns som burhøns

13 kommentarer:

  1. Hvor er det en fin hjemmeside! Hvor mange høns har I?
    Mange hilsner LotteJ

    SvarSlet
  2. Det er rigtig spændende at lære noget om høns. Hvor meget kan de passe sig selv? Kan man tage på ferie når man har høns?
    Mette

    SvarSlet
  3. Sikke en fin hjemmeside.
    Håber der også kommer nogle billeder af jeres høns.
    Mette P.

    SvarSlet
  4. Hej Lotte
    Vi har tre høns
    Hilsen Valdemar og Frida

    SvarSlet
  5. Hvad er det bedste ved at holde høns

    SvarSlet
  6. Hej Mette og Mette P

    Høns skal have mad og vand hver dag, så hvis man skal på ferie, skal man få nogen til at passe dem og hente æg.
    Der kommer snart flere billeder af vores høns.

    Hilsen Valdemar og Frida

    SvarSlet
  7. Hej Margrethe

    Det bedste ved hønsene er at man får gratis æg

    Hilsen Valdemar og Frida

    SvarSlet
  8. Hvor køber man høns henne, hvis man gerne vil have høns til sin have?

    SvarSlet
  9. Hej Calina

    Man kan købe høns i Rødovre oppe ved Toys R Us i en butik, som hedder Maxsø

    Hilsen Valdemar og Frida

    SvarSlet
  10. Hej Frida og Valdemar

    Sikke en fin side og sikke nogle gode råd I giver. Det må jeg huske hvis jeg engang skal have høns ude på altanen.

    Hilsen Grete

    SvarSlet
  11. Hej Frida & Valdemar
    Dejligt med en hønseblog:o) Måske I kan skrive noget om hvad I bruger alle de æg, som hønsene lægger, til?
    Gode hilsener fra Marie

    SvarSlet
  12. Hej Valdemar og Frida
    Fin side I har lavet. I skriver høns selv går i seng, når det bliver mørkt. mine 3 frække høns sætter sig i stedet ovenpå buret, så jeg bliver nødt til at bære dem i seng hver aften. Mon I har nogle gode råd til mig?

    Jeg tror de synes det er hyggeligt, jeg giver dem et godnatkram, men det er nu en smule irriterende :)
    mvh Karen Helle

    SvarSlet
  13. Tænker i måske kan lave en samling af opskrifter/ billeder af de ting i har brugt æggene til...

    SvarSlet